Roe, Astrid, 1949-
Lesedidaktikk etter den første leseopplæringen Astrid Roe og Marte Blikstad-Balas . - 244 sider
Boka handler om hva lesing og leseopplæring er, hvordan leseopplæring kan foregå og hvorfor både lesekompetanse og leseopplæring er så viktig. Forfatteren presenterer teorier og begreper rundt emnet, og gir konkrete eksempler på hvordan man kan jobbe konstruktivt med å utvikle elevers lesekompetanse og lesestrategier. Boken tar også for seg viktigheten av løpende vurdering av elevenes lesekompetanse i alle fag og forskjellige typer leseprøver. Omtalen er utarbeidet av BS.
Oppdatert personvernerklæring og bruk av informasjonskapsler
Nytt regelverk for behandling av personopplysninger (GDPR) trer i kraft 20. juli 2018. Vi har derfor gjennomgått våre rutiner for behandling av personopplysninger, samt oppdatert vår personvernerklæring.
Våre nett-tjenester bruker informasjonskapsler (cookies) til å huske påloggingsopplysninger, samt forbedre brukeropplevelsen. Du godtar dette dersom du fortsetter å bruke nett-tjenestene.