Bamble videregående skole, avdeling Croftholmen

Skolen i det digitale samfunnet
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Skolen i det digitale samfunnet
Eksemplarstatus
  • 0/0
Språk
  • Språk: nob.
Emne
År
  • 2019
Noter
  • IKT tilbyr redskaper til bruk i læring og arbeid, men også svært mye mer. Informasjons- og kommunikasjonsteknologien danner grunnlag for det digitale samfunnet vi lever i. Internett og web påvirker nær sagt alle områder av samfunnet, blant annet oppvekst, kunnskap, danning og demokratisk deltakelse. Hva trenger lærere å vite om barns digitale oppvekstmiljø? Hva slags kunnskap bør de ha om Internett? Hvordan stimulere barn og unge til deltakelse i et digitalt samfunn? Hva slags kunnskap skal skolen formidle til unge mennesker med Google i lommen? Hvilke oppgaver er skolen tildelt i statens «digitale agenda»? Dette er spørsmål som berører læreres profesjonsfaglige digitale kompetanse slik den er beskrevet i rammeverket særlig kompetanseområdet «skolen i samfunnet». Boken vil være av interesse for lærere, lærerstudenter og andre som er opptatt av utdanning og danning i en digital tid. Trude Løvskar er doktorgradsstipendiat ved Institutt for pedagogikk ved Universitetet i Bergen. Hun er utdannet journalist/medieviter og lektor og har mange års erfaring fra undervisning i grunnutdanning og høyere utdanning. Hun har også arbeidet en årrekke med utvikling av digitale læringsressurser.
ISBN
  • 978-82-450-2459-3
Tilgjengelige
  • 0/0
Venteliste
  • 0 (0)
Utgitt
  • Bergen : Fagbokforlaget, 2019
Omfang
  • 197 sider illustrasjoner 24 cm
*00004429nam a2200637 c 4500
*001310190
*00520230402125102.0
*007ta
*008190606s2019    no a   e |||||00| 0 nob| 
*020  $a978-82-450-2459-3$qheftet$cNkr 329.00
*035  $a(NO-OsBAS)150323912
*035  $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999920867028102201
*040  $aNO-OsBAS$bnob$erda$dNO-OsNB
*080  $a371.333
*08204$a371.334$223/nor$qNO-NB
*0831 $a306.432$223$qNoBeU
*1001 $aLøvskar, Trude$d1957-$0(NO-TrBIB)1031589$4aut
*24510$aSkolen i det digitale samfunnet$cTrude Løvskar
*250  $a1. utgave
*264 1$aBergen$bFagbokforlaget$c2019
*300  $a197 sider$billustrasjoner$c24 cm
*336  $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco
*337  $auformidlet$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/#1007$2rdamt
*338  $abind$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/#1049$2rdact
*520  $aIKT tilbyr redskaper til bruk i læring og arbeid, men også svært mye mer. Informasjons- og kommunikasjonsteknologien danner grunnlag for det digitale samfunnet vi lever i. Internett og web påvirker nær sagt alle områder av samfunnet, blant annet oppvekst, kunnskap, danning og demokratisk deltakelse. Hva trenger lærere å vite om barns digitale oppvekstmiljø? Hva slags kunnskap bør de ha om Internett? Hvordan stimulere barn og unge til deltakelse i et digitalt samfunn? Hva slags kunnskap skal skolen formidle til unge mennesker med Google i lommen? Hvilke oppgaver er skolen tildelt i statens «digitale agenda»? Dette er spørsmål som berører læreres profesjonsfaglige digitale kompetanse slik den er beskrevet i rammeverket   særlig kompetanseområdet «skolen i samfunnet». Boken vil  være av interesse for lærere, lærerstudenter og andre som er opptatt av utdanning og danning i en digital tid. Trude Løvskar er doktorgradsstipendiat ved Institutt for pedagogikk ved Universitetet i Bergen. Hun er utdannet journalist/medieviter og lektor og har mange års erfaring fra undervisning i grunnutdanning og høyere utdanning. Hun har også arbeidet en årrekke med utvikling av digitale læringsressurser.
*533  $aElektronisk reproduksjon$b[Norge]$cNasjonalbiblioteket Digital$d2020-04-20
*536  $aStøttet av Det faglitterære fond
*650 7$aSamfunn$0(NO-TrBIB)HUME09164$2humord
*650 7$aUtdanningssosiologi$0(NO-TrBIB)HUME23993$2humord
*650 7$aInternett$0(NO-TrBIB)HUME13440$2humord
*650 7$aInformasjonsteknologi$0(NO-TrBIB)HUME04175$2humord
*650 7$aDannelse$0(NO-TrBIB)HUME08124$2humord
*650 7$aDemokrati$0(NO-TrBIB)HUME09724$2humord
*650 7$aSosial endring$0(NO-TrBIB)HUME09215$2humord
*650 7$aDigital læring$2bokbas$9nob
*650 7$aDigital læring$2bokbas$9nno
*650 7$aDigital læring$0(NO-TrBIB)HUME04289$2humord
*650 7$aInformasjonsteknologi$0(NO-TrBIB)HUME04175$2humord
*650 7$aUndervisning$0(NO-TrBIB)HUME07899$2humord
*650 7$aSkolen$0(NO-TrBIB)HUME27903$2humord
*653 0$alæring$adigital$aIKT i skolen$adigital kompetanse
*8521 $b1060201$cub0001$h371.334 LØV
*8521 $b1070101$cub0062$h371.334 Løv
*8521 $b1070101$cub0092$h371.334 Løv
*8521 $b1070101$cub0121$h371.334 Løv
*8521 $b1080501$cua0143$h371.334 L
*8521 $b1080701$cua0101$h371.334 Lø
*85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788245024593
*85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/3/9/9788245024593.jpg$qimage/jpeg
*85641$amedia.boknett.no$3Omslagsbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/12/39/150323912/productimage_ORG_179a6343c36255830cf136ec77d500af35664a95.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg
*85641$amedia.boknett.no$3Miniatyrbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/12/39/150323912/productimage_OS_e06104b1909fea13e5cac8dfe35d525552d55d4b.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg
*85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/small/3/9/9788245024593.jpg$qimage/jpeg
*85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/large/3/9/9788245024593.jpg$qimage/jpeg
*85641$3Fulltekst$uhttps://urn.nb.no/URN:NBN:no-nb_digibok_2020042048037$yNettbiblioteket$zDigital representasjon
*913  $aNFFO$bNB
*913  $aNorbok$bNB
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Bilder 
Send til