Holmestrand og Gjøklep skoler

Interactions 2: programfag engelsk 2. Lærebok
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Interactions 2: programfag engelsk 2. Lærebok
Medansvarlig
Eksemplarstatus
  • 19/20
Språk
  • Språk: mul.
Emne
År
  • [2022]
Noter
  • Interactions 2 er skrevet og strukturert for å gi elevene gode verktøy i arbeidet med å utvikle seg til å bli bevisste, kritiske og deltakende samfunnsborgere, og for å forberede dem på videre studier. Den vil øve elevene i selvstendig refleksjon, kritisk tenking og drøfting av tekster, som er sentrale elementer i faget Engelsk 2, LK20. Interactions 2 lærebok i kombinasjon med tilhørende digitale ressurser gir gode muligheter for å lykkes med Engelsk 2. Kjernen i det nye programfaget Engelsk 2 kan sies å ligge i kompetansemålet om at elevene skal «vise selvstendig refleksjon og kritisk tenking i lesing og drøfting av ulike typer tekster». Dette målet kan knyttets direkte opp mot det som sies om det tverrfaglige temaet Demokrati og medborgerskap, nemlig at engelskfaget skal «åpne for flere måter å tolke verden på og være med på å skape nysgjerrighet og engasjement, og medvirke til å forebygge fordommer». Interactions 2 er skrevet og strukturert for å gi elevene gode verktøy i arbeidet med å utvikle seg til å bli bevisste, kritiske og deltakende samfunnsborgere, og for å forberede dem på videre studier. Skal elevene lykkes med dette, må de utfordres til å strekke seg i engelskfaget, og i Interactions 2 vil de møte tekster og problemstillinger som gir dem muligheter til dette. I kapittel 1, «Exploring Your English», skal elevene nettopp utforske og evaluere egne engelskferdigheter. Hvor står de i dag, og hvilke ferdigheter bør de jobbe spesielt med å forbedre? Kapitlet gir dem grundige innføringer i lese-, lytte, tale- og skrivestrategier, som elevene så får øve på å bruke på autentiske tekster, både i dette kapitlet og i arbeidet med resten av boka. Kapittel 1 avsluttes med bokas første «Exploring English»-tekst. Som i Interactions 1 fokuserer disse tekstene på språklæringsmålene i læreplanen. Å forstå og produsere engelsk på et høyt nivå er viktig for elevene, både i Engelsk 2 og i livet som venter dem som studenter og samfunnsborgere.
ISBN
  • 9788202740962
Tilgjengelige
  • 19/20
Venteliste
  • 0 (0)
Utgave
  • 1. utgave, bokmål/nynorsk[utgave]
Utgitt
  • Oslo : Cappelen Damm, [2022]
Omfang
  • 423 sider illustrasjoner 29 cm
*00004144nam a2200469 c 4500
*001302779
*00520220520095401.0
*007ta
*008220121t2022||||no a   e |||||00| 0 mul|d
*019  $bl$dL
*020  $a9788202740962$qfleksibind
*035  $a(NO-OsBAS)150411536
*040  $aNO-OsBAS$bnob$erda
*0410 $amul$anob$anno
*08204$a428.243982$qNO-OsBAS$223/nor
*1001 $aBurgess, Richard$d1956-$0(NO-TrBIB)90791090$4aut
*24510$aInteractions 2$bprogramfag engelsk 2$pLærebok$cRichard Burgess, Magne Dypedahl, Hilde Hasselgård
*250  $a1. utgave, bokmål/nynorsk[utgave]
*264 1$aOslo$bCappelen Damm$c[2022]
*300  $a423 sider$billustrasjoner$c29 cm
*336  $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco
*337  $auformidlet$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/#1007$2rdamt
*338  $abind$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/#1049$2rdact
*386  $mCountry of origin$bNO$0(NO-TrBIB)90573766$2bokbas
*386  $mCountry of origin$bNO$0(NO-TrBIB)90617560$2bokbas
*520  $aInteractions 2 er skrevet og strukturert for å gi elevene gode verktøy i arbeidet med å utvikle seg til å bli bevisste, kritiske og deltakende samfunnsborgere, og for å forberede dem på videre studier. Den vil øve elevene i selvstendig refleksjon, kritisk tenking og drøfting av tekster, som er sentrale elementer i faget Engelsk 2, LK20.  Interactions 2 lærebok i kombinasjon med tilhørende digitale ressurser gir gode muligheter for å lykkes med Engelsk 2.  Kjernen i det nye programfaget Engelsk 2 kan sies å ligge i kompetansemålet om at elevene skal «vise selvstendig refleksjon og kritisk tenking i lesing og drøfting av ulike typer tekster». Dette målet kan knyttets direkte opp mot det som sies om det tverrfaglige temaet Demokrati og medborgerskap, nemlig at engelskfaget skal «åpne for flere måter å tolke verden på og være med på å skape nysgjerrighet og engasjement, og medvirke til å forebygge fordommer». Interactions 2 er skrevet og strukturert for å gi elevene gode verktøy i arbeidet med å utvikle seg til å bli bevisste, kritiske og deltakende samfunnsborgere, og for å forberede dem på videre studier. Skal elevene lykkes med dette, må de utfordres til å strekke seg i engelskfaget, og i Interactions 2 vil de møte tekster og problemstillinger som gir dem muligheter til dette.  I kapittel 1, «Exploring Your English», skal elevene nettopp utforske og evaluere egne engelskferdigheter. Hvor står de i dag, og hvilke ferdigheter bør de jobbe spesielt med å forbedre? Kapitlet gir dem grundige innføringer i lese-, lytte, tale- og skrivestrategier, som elevene så får øve på å bruke på autentiske tekster, både i dette kapitlet og i arbeidet med resten av boka.  Kapittel 1 avsluttes med bokas første «Exploring English»-tekst. Som i Interactions 1 fokuserer disse tekstene på språklæringsmålene i læreplanen. Å forstå og produsere engelsk på et høyt nivå er viktig for elevene, både i Engelsk 2 og i livet som venter dem som studenter og samfunnsborgere.
*658  $aStudiespesialisering$cST$2udir$9nob
*658  $aStudiespesialisering$cST$2udir$9nno
*658  $aSpråk, samfunnsfag og økonomi vg3$cSTSSA3$2udir$9nob
*658  $aSpråk, samfunnsfag og økonomi vg3$cSTSSA3$2udir$9nno
*658  $aEngelsk 2$cSPR3031$2udir$9nob
*658  $aEngelsk 2$cSPR3031$2udir$9nno
*658  $aEngelsk 2, muntlig$cSPR3032$2udir$9nob
*658  $aEngelsk 2, munnleg$cSPR3032$2udir$9nno
*658  $aGrunnbøker$2bokbas$9nob
*658  $aGrunnbøker$2bokbas$9nno
*658  $aVG3$2bokbas
*7001 $aDypedahl, Magne$d1964-$0(NO-TrBIB)90573766$4aut
*7001 $aHasselgård, Hilde$d1963-$0(NO-TrBIB)90617560$4aut
*8521 $h428.2$iB
*85641$amedia.boknett.no$3Omslagsbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/36/15/150411536/productimage_ORG_894c816b547e301dce1f9a792f7f7e1bed3636c4.jpg$qimage/jpeg
*996  $uhttp://localhost/Mikromarc3/Web/Detail.aspx?Unit=6484&db=bokbasen21&ID=355149&SU=6484$zlocal
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Bilder 
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerSamlingHylle
Data pager
Data pager
Ex101Tilgjengelig Holmestrand videregående skole  
Ex102Tilgjengelig Holmestrand videregående skole  
Ex103Tilgjengelig Holmestrand videregående skole  
Ex104Tilgjengelig Holmestrand videregående skole  
Ex105Tilgjengelig Holmestrand videregående skole  
Ex106Tilgjengelig Holmestrand videregående skole  
Ex107Tilgjengelig Holmestrand videregående skole  
Ex108Tilgjengelig Holmestrand videregående skole  
Ex109Tilgjengelig Holmestrand videregående skole  
Ex110Tilgjengelig Holmestrand videregående skole